Kontakt oss:
Tollbugata 49, 3044 Drammen
Tlf. 32 23 47 00
hei@tibedrammen.no
Identitet og logo, grafisk profil, kommunikasjonskonsept, nettside og innholdsstrategi for Nordens høyeste kontorbygg av rent tre: SporX i Drammen.
SporX har som mål å bli Nordens mest bærekraftige kontorbygg.
Rett ved togstasjonen i Drammen, i Dr. Hansteins gate 13, reiser det 10 etasjers høye bygget i rent massivtre seg. SporX er tuftet på kvalitet og en sterk miljøprofil, og skal levere på det øverste sertifiseringsnivået av bærekraft: BREEAM Oustanding og energiklasse A.
TIBE Drammen står bak utvikling av logo, grafisk profil og kommunikasjonskonsept. I tillegg utfører byrået innholdsproduksjon, filmproduksjon og foto.
Logosymbolet er utviklet på bakgrunn av en rekke faktorer og fragmenter som alle bidrar til å gjøre SporX-bygget helt unikt. Det er et knutepunkt, det ligger rett ved Drammen stasjon, rett ved E18, rett mellom Kongsberg og Oslo – og midt i Drammen by, et steinkast fra Drammenselva. Alle veier og fremkomstmidler fører til SporX. Alt dette, samt det at bygget i seg selv er et utgangspunkt for nytenkning og fremtidens skapelser, er inkludert i logoen.
Escape To Create er det bærende konseptet for SporX. Dette er en banebrytende byggkonstruksjon som er miljøsertifisert for fremtiden med Breeam Outstanding. Når vi utviklet logoen, den grafiske profilpakken og kommunikasjonskonseptet Escape to Create, var dette essensielle faktorer å bygge på. Det handler om å tørre å gjøre en forskjell: Tenke nytt, bryte grenser og ta sjanser. SporX har en klar intensjon om å legge alle forhold til rette for å kunne rømme litt fra A4-hverdagen og ta steget inn i nye og inspirerende omgivelser. For å skape.
I arbeidet med å utvikle nettside for SporX var det hele tiden fokus på effektiv konvertering og visuell appell. Den ble designet og utviklet til å være innbydende, inspirerende og informativ, med mål om å hjelpe Vestaksen Eiendom med å inngå fremtidige leiekontrakter, samt bygge stolthet blant signerte leietakere og øvrige interessenter.
Det tekstuelle uttrykket og tone of voice definerte TIBE i henhold til øvrig identitet og konsept. Her var det fokus på å løfte frem de ulike USP’ene (unique selling points) til bygget, samt dekke informasjonsbehovet for et kontorlokale som fortsatt var i byggefasen. I produksjonen av innhold til nettsiden var SEO, digital synlighet og brukerorientert informasjonsbehov sentrale aspekter i arbeidet. Videre ble innholdet løftet ut i sosiale kanaler, henholdsvis Facebook og LinkedIn.
Ønsker du å følge prosessen til SporX mot ferdigstillelse?
Jan Roger Grinna – Art director
Karoline Høyem – Grafisk designer
Julie Pedersen Weierud – Innholdsprodusent
Bendik Fjerdingstad – Film og foto
Karianne Brauten – Prosjektleder
Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.