Identitet, profil og kommunikasjonskonsept
SporX


Identitet og logo, grafisk profil, kommunikasjonskonsept, nettside og innholdsstrategi for Nordens høyeste kontorbygg av rent tre: SporX i Drammen.

Read more

Hva er SporX?

SporX har som mål å bli Nordens mest bærekraftige kontorbygg.

Rett ved togstasjonen i Drammen, i Dr. Hansteins gate 13, reiser det 10 etasjers høye bygget i rent massivtre seg. SporX er tuftet på kvalitet og en sterk miljøprofil, og skal levere på det øverste sertifiseringsnivået av bærekraft: BREEAM Oustanding og energiklasse A.

Identitet og profil

TIBE Drammen står bak utvikling av logo, grafisk profil og kommunikasjonskonsept. I tillegg utfører byrået innholdsproduksjon, filmproduksjon og foto.

Logosymbolet er utviklet på bakgrunn av en rekke faktorer og fragmenter som alle bidrar til å gjøre SporX-bygget helt unikt. Det er et knutepunkt, det ligger rett ved Drammen stasjon, rett ved E18, rett mellom Kongsberg og Oslo – og midt i Drammen by, et steinkast fra Drammenselva. Alle veier og fremkomstmidler fører til SporX. Alt dette, samt det at bygget i seg selv er et utgangspunkt for nytenkning og fremtidens skapelser, er inkludert i logoen.

Visittkort for SporX med gull og sort

SporX fargepalett

Konseptutvikling: Escape To Create

Escape To Create er det bærende konseptet for SporX. Dette er en banebrytende byggkonstruksjon som er miljøsertifisert for fremtiden med Breeam Outstanding. Når vi utviklet logoen, den grafiske profilpakken og kommunikasjonskonseptet Escape to Create, var dette essensielle faktorer å bygge på. Det handler om å tørre å gjøre en forskjell: Tenke nytt, bryte grenser og ta sjanser. SporX har en klar intensjon om å legge alle forhold til rette for å kunne rømme litt fra A4-hverdagen og ta steget inn i nye og inspirerende omgivelser. For å skape.

  • Escape To Create er kommunikasjonskonseptet til SporX
  • Escape To Create på vegg med lampe og stol
  • Escape To Create kommunikasjonskonsept

Nettsiden: Et utstillingsvindu

I arbeidet med å utvikle nettside for SporX var det hele tiden fokus på effektiv konvertering og visuell appell. Den ble designet og utviklet til å være innbydende, inspirerende og informativ, med mål om å hjelpe Vestaksen Eiendom med å inngå fremtidige leiekontrakter, samt bygge stolthet blant signerte leietakere og øvrige interessenter.

Ta en titt på nettsiden til SporX her!

Nettsiden til SporX

Innholdsstrategi

Det tekstuelle uttrykket og tone of voice definerte TIBE i henhold til øvrig identitet og konsept. Her var det fokus på å løfte frem de ulike USP’ene (unique selling points) til bygget, samt dekke informasjonsbehovet for et kontorlokale som fortsatt var i byggefasen. I produksjonen av innhold til nettsiden var SEO, digital synlighet og brukerorientert informasjonsbehov sentrale aspekter i arbeidet. Videre ble innholdet løftet ut i sosiale kanaler, henholdsvis Facebook og LinkedIn.

Ønsker du å følge prosessen til SporX mot ferdigstillelse?

Se Facebook-siden til SporX her.

Team

Jan Roger Grinna – Art director

Karoline Høyem – Grafisk designer

Julie Pedersen Weierud – Innholdsprodusent

Bendik Fjerdingstad – Film og foto

Karianne Brauten – Prosjektleder

Jan Roger Grinna

Jan Roger Grinna

Art Director

+47 901 52 763

Karoline Høyem

Karoline Høyem

Senior designer

+47 916 80 256

Julie Pedersen Weierud

Julie Pedersen Weierud

Innholdsmarkedsfører

+47 993 99 877

Bendik Fjerdingstad

Bendik Fjerdingstad

Filmfotograf & fagansvarlig

+47 97721992

Karianne Brauten

Karianne Brauten

Rådgiver & prosjektleder

+47 971 48 001

Vil du snakke med oss om ditt nye prosjekt eller idé?

Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.