Kontakt oss:
Tollbugata 115, 3041 Drammen
Tlf. 32 23 47 00
hei@tibedrammen.no
Utvikling av verdi- og kommunikasjonsfundament, logo, grafisk profil og hjemmeside.
Partum Eiendom (Harakollen boligutvikling AS) ble etablert i 2013 med fokus på utvikling og utleie av fast eiendom. Selskapet har solid kompetanse innen arealplanlegging, prosjektering, prosjektledelse og feltutbygging, i tillegg til eiendomsdrift og forvaltning.
Partum Eiendom er en gjeng med ubestridte eksperter på sine respektive fagområder. Men i et tøft og konkurranseutsatt marked, er det både nødvendig og helt avgjørende å kunne kommunisere på en god og troverdig måte. For å utvikle en profil- og kommunikasjonsplattform, startet vi med en god og åpen workshop. Deretter la vi sten på sten. Her er noen smakebiter.
Det er selvfølgelig alltid mange måter å forme en logo på. Men etter grundig testing og evaluering, endte vi med en løsning som både vi og kunden følte var riktig for Partum Eiendom. Blant annet er det viktig at den sammenfaller godt med øvrig grafisk profil.
Partum Eiendom har vokst opp og frem i Hokksund i Øvre Eiker. Og da vi skulle utvikle den grafiske profilen, gikk vi like godt inn i kjernen og deres aller første prosjekt – Harakollen. Der trakk vi ut høydekurvene som satte selskapet på karet og som skulle signere all visuell kommunikasjon. Samtidig definerte vi fonter og farger, samt en mørk men organisk bakgrunn. Resultatet ble en profil som er lett å kjenne igjen, og ikke minst lett å bruke.
Hjemmesiden til Partum Eiendom skal være like essensiell for deres kunder som den er et verktøy for avsenderen. Den skal være enkel, informativ og stilren. Hjemmesiden er og blir selve «moderskipet» i enhver digital hverdag, og fungerer som et utstillingsvindu for prosjekter som gjennomføres i regi av Partum. Det var også viktig å kunne presentere hvem Partum er, deres verdigrunnlag, og hvordan selskapet jobber med prosjekter og boligutvikling på en enkel og god måte.
Gjennom vårt kommunikative arbeid med Partum Eiendom, lærte vi å kjenne menneskene bak selskapet godt. Hvordan de så på seg selv som fagfolk og hvilket inntrykk de ønsket å etterlate til kunden. Ut fra denne innsikten skapte vi konseptet «Plan. Bygge. Leve». En klar indikasjon på at Partum Eiendom er med hele veien, også etter at prosjektet er ferdig. Dette førte videre til at vi kumimerte hele Partums strategi og filosofi i verdifundamentet «Den viktigste delen av jobben er etter at jobben er gjort».
– AD
Jan Roger Grinna – AD/Tekst
– Rådgiver/Prosjektleder
Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.