Kontakt oss:
Tollbugata 115, 3041 Drammen
Tlf. 32 23 47 00
hei@tibedrammen.no
Ny visuell profil og nytt kommunikasjonskonsept. I tillegg innholds- og magasinproduksjon, digital annonsering og Google Adwords.
Kongsberg Jazzfestival er en av Norges mest tradisjonsrike og lengstlevende musikkfestivaler. Samtidig er Kongsberg Jazzfestival byens store årlige høydepunkt og samlingsarena.
Musikkfestivaler er en dynamisk merkevare, der tradisjon og fornyelse alltid må gå hånd i hånd. Dette var utgangspunktet for å lage et revitalisert festivaluttrykk og et kommunikasjonskonsept som speiler energien og mangfoldet i musikk- og festivalopplevelsen.
«Jazz is more» er både et musikalsk statement og et kommunikasjonskonsept som spiller på at en festivalopplevelse handler om mye mer enn musikk. Den nye visuelle profilen tar utgangspunkt i lydbølger, mens fargepaletten gir et nikk til Blue Notes klassiske coverart og tidløse jazzreferanser. «Jazz is more» ble også en redaksjonell rød tråd i festivalmagasinet.
Den nye festivalprofilen ble svært godt mottatt blant publikum og sponsorer. «Jazz is more»-magasinet, som ble distribuert i ca 160.000 eksemplarer via Aftenposten, inneholdt journalistikk fra noen av Norges beste musikkskribenter. Digital markedsføring i ulike kanaler sikret jevnt over fulle hus for konsertene på jazz- og avantgardeprogrammet.
Jan Roger Grinna – Visuell profil, konsept og identitet
– Visuell profil, konsept og identitet
Karoline Høyem – Grafisk design
– Performance, programmatisk
– SEO, google
Karianne Brauten – Prosjektleder
Julie Pedersen Weierud – Innhold, Sosiale medier
Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.