Digitalt moteshow
Gulskogen senter


Tibe Drammen og Gulskogen senter produserte et digitalt moteshow med vårens trender. Vi ønsket å erstatte det tradisjonelle moteshow-konseptet med et med mer tidsriktig og fleksibelt format.

Read more

Oppgave

Mange kjøpesentre opplever at det å gjennomføre fysiske eventer er både tidkrevende og kostbart. En konsekvens kan være at handelen stopper opp i perioden eventet foregår, noe som er lite ønskelig for et kjøpesenter. I forbindelse med at vårnyhetene var kommet i butikk, ønsket Gulskogen å erstatte det tradisjonelle moteshow-konseptet med et med mer tidsriktig og fleksibelt format.

 

Digitalt moteshow Gulskogen

Løsning

Sammen med Gulskogen produserte TIBE et digitalt moteshow for visning både på senterets skjermer og på sosiale medier. Det ble laget en studio-catwalk, hvor to modeller viste frem 11 av vårens og sommerens moteantrekk. De ulike filmene ble klippet til, og vist på 1 storskjerm samt 3 mindre tosidige skjermer i et eget, dedikert område på senteret. Skjermene ble synkronisert slik at at alle skjermene viste ulikt utsnitt av filmen. I tillegg ble senterets interne skjermer og JCDecaux-skjermer brukt som visningsplattformer.

I tillegg til filmene som ble vist på senteret i to uker, ble det tilpasset egne versjoner for Facebook, Instagram og Youtube.

 

Digitalt moteshow Gulskogen

Resultat

Filmen skapte god oppmerksomhet både på senteret og multimedialt. Det som var spesielt viktig for Gulskogen var at eventet skulle gjennomføres uten at handelen stoppet opp,  og at moteshowet skulle være synlig for besøkende, hvor man ønsket å inspirere til shoppinglyst. Snuttene fikk vist frem antrekk som inkluderte flere av senterets motebutikker, noe som også gjorde kampanjen større hva gjelder det å vise frem butikkmiksen på senteret. Prosjektet ble gjennomført på en kostnadseffektiv måte, og tilbakemeldingene fra senterets kunder var svært god.

Ved bruk av lokale modeller som Herman Stengel (fotballspiller Strømsgodset) og butikkansatt på senteret oppnådde Gulskogen i tillegg lokal forankring i filmene. I ettertid har også filmen hatt påvirkning på senterets salgsresultater: 10 av 11 butikker som var med opplevde en solid omsestningsøkning, hvor den beste butikken hadde en økning på hele 147 %. Filmene fikk også gode resultater gjennom organiske og betalte medier (Facebook og Instagram), hvor filmen ble sett i totalt 105 timer.

SE FILMEN:

Team

Karianne Brauten – Prosjektleder

Amanda Chapman-Stavn – Innhold og sosiale medier

Bendik Fjerdingstad – Filmfotograf

Håkon Hals Hellerud – Grafisk designer

Karianne Brauten

Karianne Brauten

Rådgiver & prosjektleder

+47 971 48 001

Amanda Chapman-Stavn

Amanda Chapman-Stavn

Innhold & Sosiale medier

I permisjon

Bendik Fjerdingstad

Bendik Fjerdingstad

Filmfotograf & Fagansvarlig

+47 97721992

Håkon Hals Hellerud

Håkon Hals Hellerud

Grafisk designer

+47 911 87 758

Vil du snakke med oss om ditt nye prosjekt eller idé?

Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.