Synlighet på Google med AdWords
Betongtetter1


Read more

For noen bedrifter er det viktigste de kan gjøre på nettet å sørge for å være synlige akkurat når kunden leter etter tjenesten de tilbyr.

Situasjon

Betongtetter1 leverer en typisk nisjetjeneste, de tetter lekkasjer i betong. Når det oppstår sprekker i betongstrukturer fra for eksempel vannlekkasjer, tetter Betongtetter1 sprekkene ved hjelp av det som på fagspråket kalles kjemisk injeksjon. Behovet for tjenesten oppstår som regel plutselig, og problemene rammer både entreprenører i bedriftsmarkedet og privatpersoner. Når behovet oppstår starter jakten etter leverandører som kan fikse problemet – ofte med søk på Google.

“I vårt tilfelle er det bare tull å drive en stor, dyr og evigvarende markedsføringskampanje mot det ganske land i tilfelle noen noen gang skulle få en lekkasje. Så for oss er det viktig at kunden finner oss, når de trenger det!” – Reidar Bjørkli, styreleder i Betongtetter1

Skjermdump av Googlesøk etter tette betong på Google

Utfordring

Styreleder Reidar Bjørkli forteller om dårlig erfaring med byråer som skulle hjelpe med å øke synligheten til Betongtetter1 på Google. Flere ganger opplevde han at tilbydere ikke klarte å gjøre nettsiden synlig nok på søkemotorene – resultatet var lite trafikk, og at nettsiden ikke genererte ny business.

 

– Vi prøvde mange forskjellige såkalte samarbeidspartnere gjennom flere år. Som oftest skulle de ha en bråte med penger. Vi kom aldri opp på førstesiden engang når folk søkte på de forskjellige søkemotorene. Gjerne side 4 eller 5. Det er ingen som gidder å bla seg til side 5! sier Bjørkli

Skjermdump - Googlesøk etter Epoxy betong

Løsning

Sammen med daglig leder identifiserte vi i TIBE hvilke søkeord som var relevante å være synlig på. Deretter analyserte og prognoserte vi hvor ofte søkeordene ble søkt etter og hvilket kostnadsnivå og hvilke resultater Betongtetter1 kunne forvente seg av å bruke søkeannonser for å være synlig på Google.

 

Ved å bruke digitale verktøy for å se på atferden til de som klikker seg inn på nettsiden fra annonseringen, kan vi også måle hvor mange som tar kontakt med bedriften.

 

Annonsene målrettes geografisk, slik at de kun vises innenfor det geografiske nedslagsfeltet til Betongtetter1. Tekstelementer støtter under at leverandøren er geografisk nære den som søker, og viser relevanse mellom søkeordene som ble brukt og tjenesten som tilbys av Betongtetter1.

 

– Annonseringen startet 1. mars 2017. Den 2. mars begynte telefonen å ringe. Det har den gjort jevnt siden, sier en fornøyd Bjørkli.

Resultater

Med søkeannonsering oppnår Betongtetter1 svært god synlighet på Google når personer søker etter tjenestene. Med en økning i trafikk på 300 % til nettsiden med hjelp av klikk på søkeannonser, er det ikke rart at Betongtetter1 har merket en stor pågang i antall henvendelser. Annonseringen med AdWords treffer målgruppen når de søker, og står for opp til 85 % av trafikken til nettsiden, hvorav i overkant av 90 % av de besøkende ikke har vært på nettsiden tidligere.

 

– Siden vi startet med dette har vi fått mersalg for rundt 5 ganger kostnadene, sier Bjørkli

Om Betongtetter1

Betongtetter1 tetter lekkasjer og sprekker i betong med kjemisk injeksjon. Bedriften holder til i Hokksund og betjener det sentrale østlandsområdet.

Reidar Bjørkli fra Betongtetter1 legger entusiastisk til “Dette høres kanskje ut som en «solskinnshistorie» som noen har kokt i hop for å selge mer. Eller at noen får betalt for å uttrykke begeistring. Langt ifra. Dette er min hjertens mening om opplegget. Og hvis du er i tvil om det, så ring meg gjerne for en verifisering!”

Tel: 922 17 175

Nettside: www.betongtetter1.no/

Team

Axel Andersen – Digital markedsfører

foto av Axel Andersen

Axel Andersen

Performance-spesialist

+47 958 47 438

Vil du snakke med oss om ditt nye prosjekt eller idé?

Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.