Av TIBE Drammen | Digital | 20.06.2019 | Del på Facebook

3 tips til hvordan du får lojale nettkunder

Hva kreves for å få lojale nettkunder? På bakgrunn av den siste Bring Research-rapporten har vi trukket fram de viktigste punktene.

Vi lever i en verden i stadig endring, og dette gjelder også kundens forventninger til nettbutikker. Gårdagens løsninger holder ikke for at kunder skal komme tilbake til deg. Det skal derfor mere til for å skaffe seg lojale nettkunder.

Vi har trukket frem de viktigste punktene fra den siste Bring Research-rapporten* slik at du vet hva som kreves av nettbutikken din.

1. Frakt og retur

Kunden må finne informasjon om frakt og retur på en svært enkel måte, da dette er noe av det første kundene leter etter. Et tips er stadig å oppdatere prisene på frakt og leveranse slik at de alltid oppleves konkurransedyktige.

Tilby gjerne gratis frakt over en viss sum, og sørg også for gode og brukervennlige returordninger. Det skaper trygghet ved kjøp og enklere gjenkjøp hvis kunden opplever friksjonsfri retur.

2. Flere miljøbevisste kunder

Synliggjør din innsats rundt bærekraftig og miljøvennlig handel. Kunder er mer miljøbevisste enn noen gang, og stadig flere foretrekker nettbutikker som tar konkrete miljøvalg. Dersom kundene legger merke til at din bedrift tar grønne valg, vil de kanskje også oppleves som lojale nettkunder ovenfor din bedrift.

3. Vær synlig og relevant

Bruk tid på godt innhold. Riktig og relevant språk, samt god kvalitet på bilder – slår aldri feil. Godt innhold er like bra for kundene dine som for søkemotorer. Dette skaper troverdighet og en følelse av seriøsitet som igjen fører til lojale nettkunder.

Kontakt oss for tips til lojale nettkunder!

TIBE bistår gjerne med en helhetlig digital strategi basert på innhold, SEO, performance og nettsideutvikling. Ta kontakt med oss for en hyggelig prat!

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

*Bring Research er Bring sin forbrukerundersøkelse av nettbutikk-kunder i hele Skandinavia. Undersøkelsene gjøre i samarbeid med analyseselskapet Ipsos. 


Les også:

Tilbake

Vil du snakke med oss om ditt nye prosjekt eller idé?

Skriv inn din e-post så kontakter vi deg så raskt som mulig.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.