Faguttrykk:

Google AdWords

En oversikt over Google AdWords som en annonseringsplattform for søkemotorer.

Google AdWords er Googles annonseringsplattform som lar annonsører vise annonser på Google-søkeresultatsider. Det bruker betal-per-klikk (PPC) modellen, hvor annonsører betaler når noen klikker på annonsene deres. Dette gjør det til en kraftig plattform for digital markedsføring.

Med Google AdWords kan annonsører målrette annonsene sine til spesifikke søkeord og målgrupper, og de har kontroll over budsjettet og annonsevisningen. Dette gir bedrifter muligheten til å nå potensielle kunder i øyeblikket de søker etter relevante produkter eller tjenester.

En av fordelene med Google AdWords er den målbare resultatene. Annonsører kan spore ytelsen til annonsene sine, inkludert klikk, konverteringer, og avkastning på investeringen. Dette gir verdifull innsikt som kan brukes til å optimalisere kampanjer for bedre resultater.

I tillegg til tekstannonser støtter Google AdWords også visuelle annonseformater som bilder og videoer. Dette gir annonsører muligheten til å lage engasjerende og kreative annonser for å tiltrekke målgruppens oppmerksomhet.

Som en av de mest populære annonseringsplattformene på nettet, spiller Google AdWords en avgjørende rolle i digital markedsføring og gir bedrifter muligheten til å øke synligheten, tiltrekke seg potensielle kunder og øke salget online.